Google+
Főoldal / Rovatok / Ez + az / Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése

Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése

m0Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

Az M0-s említett szakaszának nyomvonalára előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

A hatóság véleményében foglaltak alapján a hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint – eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén – a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016. őszére várható.

A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen – különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel – egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében.

A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele – szakaszosan – alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs.

Az M0-s folytatása 2×2 forgalmi sávos, leálló sávval ellátott lesz. A két pályát elválasztó sáv különíti el egymástól.

Kiírta a NIF az M0 folytatásának tervezési tenderét, katt. ide!

Forrás: MTI

Érd, 2014.06.30.

A kép forrása: flickr